KUTÁLÍ SE ZE DVORA, VELIKÁNSKÁ BRAMBORA
Seznamujeme se s významem brambory pro člověka, jejím výskytem a sklizní. Uvědomujeme si, proč je brambora pro člověka důležitá.
Děti si vyslechly příběh o bramboře Bramboře - práce s textem, vyprávění nad textem - pochopení textu, zapamatování si, kudy se brambora kutálele (sluchová paměť). Společný tanec Brambora s reakcí pohybů.
Hjeme si na sklizeń brambor na poli - pantomimou předvádíme různé činnosti - využití zkušeností dětí.
Výtvarné tvoření - otisk barvy válečkem (tvoříme hlínu na poli) - pozorování barevné stopy, sestavování traktoru dle vzoru.
Pečeme bramborové šátečky - seznamujeme se s tím, co obnáší výroba těsta - čtení receptu - zapamatování si čteného, poznávání ingrediencí. Loupeme brambory, strouháme, poznáváme, z čeho se tvoří kvásek, tvoříme těsto, válíme, plníme povidly.
Práce s brambrovými tiskátky - pravidelné střídání prvků - uvědomování si rytmičnosti.